سمعک هوشمند فناوری پیشرفته ای دارد

سمعک های هوشمند و فناوری پیشرفته آن ها از نظر اقتصادی به نفع افراد کم شنوا هستند. گاینسویل  – یک استاد دانشگاه فلوریدا که تحقیقاتش به تولید این محصولات کمک کرد ، می گوید: فناوری جدیدی که به طور چشمگیری اثر سمعک ها را بیشتر و بهتر می کند ، به تمام افرادی که به کم شنوایی دچار هستند ، کمک می کند. آلیس هولمز ، استاد گروه اختلالات ارتباطی UF در این زمینه گفت:« منافع اقتصادی پیشرفتی از این دست در زمینه مراقبت های بهداشتی بسیار زیاد است ، به ویژه در ایالتی مثل فلوریدا كه تعداد زیادی از افراد پیر و جوان در آن جا اختلال شنوایی دارند.» راگر دچار کم شنوایی شوید و سمعک هوشمند تهیه نکنید ، ممکن است مجبور شوید زود بازنشسته شوید.

سمعک هوشمند
سمعک هوشمند

سمعک هوشمند به داشتن شغل کمک می کند.

کارکردن و داشتن شغل ، در جامعه  همه نوع نتیجه مثبتی دارد. محققان UF به پیشنهاد یکی از بیماران هولمز در کلینیک شنوایی UF ، که به شدت دچار کم شنوایی بود ، راهی برای برنامه ریزی دستگاه های سمعک دیجیتال و کاشت حلزون گوش یا گوش داخلی پیدا کردند.

افرادی كه كم شنوایی دارند ، با وجود سمعک هوشمند می توانند كلمات گفتاری را بسیار واضح تر بشنوند و در كمترین زمان دستگاه های سمعك آنها قابل تنظیم شدن است. 

پس از دریافت اختراع ثبت شده توسط محققان UF ، لی كراوز شركت اودیگین سینگ اینک را در ملبورن برای توسعه و بازاریابی نرم افزار سمعک هوشمند راه اندازی كرد.

اودیگین اين فناوري را به يك شركت سمعك در اورلاندو محول کرده است.

هولمز گفت: ورود این محصولات به بازار مزایای اقتصادی زیادی برای كلینیك های شنوایی سنجی دارد و همچنین بهبود زندگی بیماران آنها را فراهم می كند.

شنوایی شناسان با توانایی برنامه ریزی سریعتر سمعک با نتایج بهتر ، می توانند تعداد بیشتری از بیماران را در مدت زمان کوتاه تری ویزیت کنند.

برآورد می شود 31 میلیون آمریکایی دچار کم شنوایی است که کم شنوایی آن ها می تواند با سمعک هوشمند تقویت شود ، با این حال فقط 20 درصد آنها سمعک خریداری و استفاده می کنند.

علاوه بر کلاله ای که به سمعک متصل است ، بسیاری از افرادی که کم شنوایی دارند و سمعک لازم دارند ، دست از کار می کشند زیرا سمعک آن ها تنظیم نادرستی دارد.

 از دست دادن شنوایی ، به ویژه در افراد مسن ، به عنوان یک معلولیت دائمی ، محاسبه می شود. مشكل روش سنتی برای برنامه نویسی دستگاه های سمعك این است كه به فرمول های استاندارد تهیه شده برای بیماران معمولی متكی است ، در حالی كه فناوری UF تنظیمات به خصوصی را در سمعک هوشمند و برای كمبود شنوایی فردی هر بیمار انجام می دهد.

کاهش شنوایی در زمینه های مختلف رخ می دهد ،

که در افراد مختلف تفاوت دارد. کراوز ، مدیر ارشد اجرایی و رئیس اودیگینس، شنوایی خود را از دست داده بود و کاشتن حلزون گوش ، به یک دستگاه الکتریکی که در سر فرد متصل شده و اعصاب شنوایی را تحریک می کند ، نیاز داشت.

هولمز گفت : كراوز در فهم گفتار انسان خصوصا از طریق تلفن با مشكل روبرو بود ، اما وقتی این برنامه با صداهای گفتاری برنامه ریزی شد ، او کاملا تغییر كرد. ما تماس های کنفرانسی را معمولا یک روز در میان انجام می دهیم و او هم در این تماس ها دخالت دارد.

من تقریبا فکر می کنم او بعضی اوقات بهتر از من می شنود.

سخن نهایی در مورد مزایای اقتصادی سمعک هوشمند :

در نهایت باید آگاه باشید که خرید سمعک هوشمند نه تنها باعث هدر دادن پول نمی شود بلکه کاری کاملا اقتصادی است که به حضور شما در جمع به خصوص محیط کاری کمک می کند.


منبع مرتبط :

https://news.ufl.edu/archive/2009/10/improved-hearing-aid-technology-also-benefits-economy.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button