راهنمای مقایسه سمعک آنالوگ و سمعک دیجیتال

مقایسه سمعک آنالوگ و سمعک دیجیتال

کمی تاریخچه و توضیح نحوه کار دستگاه های آنالوگ در مقابل نحوه کار دستگاه های دیجیتال برای درک تفاوت سمعک های دیجیتال و آنالوگ ضروری است.

فناوری آنالوگ ابتدا ظاهر شد و در نتیجه بیشتر سمعک ها تا زمان اختراع پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) آنالوگ بودند و پس از آن سمعک های دیجیتال ظاهر شدند.

اکثر (تقریباً 90٪) سمعک های خریداری شده در جهان در این مرحله دیجیتال هستند ، اگرچه هنوز هم می توانید سمعک های آنالوگ پیدا کنید زیرا برخی از افراد ترجیح می دهند و اغلب ارزان تر هستند.

نحوه کار سمعک های دیجیتال

سمعک های آنالوگ صداهای ورودی را با گرفتن امواج صوتی الکتریکی هنگام بیرون آمدن از میکروفون و تقویت آنها “همانطور که هست” قبل از ارسال آنها به بلندگوهای گوش شما ، کنترل می کنند.

نحوه کار سمعک های آنالوگ

از طرف دیگر ، سمعک های دیجیتال همان امواج صوتی را از میکروفن می گیرند ، با این حال قبل از تقویت آنها امواج صوتی را به کد باینری “بیت و بایت” تبدیل می کنند که همه دستگاه های دیجیتال آن را درک می کنند.

پس از دیجیتالی شدن صدا ، میکروچیپ موجود در سمعک می تواند اطلاعات را به روش های پیچیده پردازش و دستکاری کند قبل از اینکه آنها را به صدای آنالوگ تبدیل کرده و به گوش ها برساند.

لازم به یادآوری است که سمعک های آنالوگ و دیجیتال هدف یکسانی دارند – آنها صداها را می گیرند و آنها را تقویت می کنند تا بتوانید راحت تر آنها را بشنوید.

تفاوت-سمعک-هوشمند-و-سمعک-دیجیتال

هر دو نوع سمعک را می توان توسط توزیع کننده سمعک برنامه ریزی کرد تا کیفیت صوتی مورد نظر کاربر را تولید کند و تنظیمات ایده آل را برای محیط های مختلف ایجاد کند.

به عنوان مثال ، می توان برای اتاق های کم صدا مانند کتابخانه ها ، رستوران های شلوغ و مناطق بزرگ مانند استادیوم ها ، تنظیمات متمایزی را تعیین کرد.

سمعک های دیجیتال به دلیل توانایی آنها در دستکاری صداها به صورت دیجیتالی ، عموماً دارای ویژگی ها و انعطاف پذیری بیشتری هستند و اغلب از طریق کاربر قابل تنظیم هستند.

آنها آرایه ای از حافظه ها را دارند که در آنها می توانند تنظیمات خاص محیط را نسبت به سمعک های آنالوگ ذخیره کنند.

آنها همچنین می توانند از قوانین پیچیده ای برای شناسایی و کاهش سر و صدای پس زمینه ، از بین بردن بازخورد و سوت زدن ، یا تشخیص صدای انسان و “پیروی” آنها با استفاده از میکروفن های جهت دار استفاده کنند.

قیمت سمعک

از نظر قیمت ، سمعک های آنالوگ در بیشتر موارد ارزان تر هستند ، اگرچه برخی از سمعک های دیجیتال با حذف ویژگی های پیشرفته تر ، به هزینه دستگاه های آنالوگ نزدیک می شوند.

معمولاً تفاوت قابل ملاحظه ای در کیفیت صدا وجود دارد ، اما سوال در مورد اینکه “آنالوگ” یا “دیجیتال” بهتر است ، کاملا به خود کاربر بستگی دارد و نحوه استفاده از آنها.

تهیه و تنظیم توسط کلینیک سمعک هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button