نحوه صحیح استفاده از سمعک

نحوه صحیح استفاده از سمعک

نحوه ی استفاده از سمعک

در این مقاله سعی داریم نکات مربوط به نحوه صحیح استفاده از سمعک را برای استفاده کنندگان از انواع سمعک نام ببریم تا بیماران و سالمندان بتوانند تا مدت طولانی تری از سمعک خود استفاده کنند ، بدون اینکه مشکلی در سمعک آنها به وجود آید و نیاز به تعمیر و یا تعویض و یا تهیه سمعک مجدد پیدا کنند.

سمعک

نکات کلیدی در طرز استفاده از سمعک

– اگر خانم هستید و از سمعک استفاده می کنید ، زمانی که سمعک بر روی گوش شما قرار دارد از اسپری مو و عطر و ادکلن در ناحیه ای که این وسیله قرار دارد استفاده نکنید ، زیرا به خصوص اسپری مو با حالت چسبندگی ای که دارد می تواند موجب مسدود شدن منافط و دکمه های کنترل و وردی میکروفن سمعک شما شود .

– یکی دیگر از نکات قابل توجه در نحوه صحیح استفاده از سمعک ،این است که آب و مایعات برای سمعک شما ضرر دارد و می تواند به داخل ان نفوذ کرده و موجب ایجاد اختلال در عملکرد آن شود ، بنابراین اگر سمعک شما ضد آب نیست ، در حمام ، در استخر ، در هوای بارانی و مرطوب سعی کنید که آنرا در بیاورید ، اما اگر سمعک شما ضد آب باشد ، مشکلی به وجود نمی اید .

– تمیز کردن سمعک با استفاده از پارچه ی نرم و تمیز و بدون پرز و محلول های پاک کننده ی مخصوص در این مورد و در فواصل زمانی منظم موجب افزایش عمر سمعک شما خواهد شد و یکی از مهم ترین نکات نحوه صحیح استفاده از سمعک و نگهداری طولانی مدت ان می باشد .

– سمعک خود را در برابر حرارت ، آتش و گرمای زیاد قرار ندهید .

– مواظب باشید تا سمعک شما از ارتفاع زیاد پرت نشود زیرا مدارات ان ممکن است بر اثر ضربه دچار اختلال شوند ، به ویژه اگر سمعک شما دیجیتالی باشد .

– اگر سمعک شما دچار مشکلی شده که احساس می کنید با ان احساس راحتی ندارید و یا تنظیمات ان بهم ریخته است ، درست است که نحوه صحیح استفاده از سمعک را می دانید ولی توصیه ما این است که برای تنظیم مجدد خودتان دست به کار نشوید و حتما انرا نزد متخصص شنوایی که تجویز سمعک را برایتان انجام داده است ببرید ، زیرا امکان دارد که با دستکاری آن ، سمعک شما از شرایط گارانتی خارج شود . هم چنین توصیه ی ما این است که هر از گاهی برای مثال سالی یکبار سمعک خود را نزد ادیولوژیست برده تا به طور کامل چک شود .

– تعویض باتری را با دقت انجام دهید ، و در صرتی که باطری قبلی سمعک شما دیگر قابل استفاده نیس آنرا تعویض کرده و دور بیندازید. باتری و خود دستگاه سمعک را در دسترس کودکان قرار ندهید .

– یکی دیگر از نکات نحوه صحیح استفاده از سمعک و افزایش دوام آن ، این است که اگر از سمعک استفاده نمی کنید حتماً آن را خاموش کنید . این مسئله از مصرف بی دلیل باتری و از ایجاد صدای سوت در سمعک جلو گیری می کند .

نگهداری سمعک

کلام اخر

خوشبختانه به مدد دستگاه ها و آزمایشات گوناگونی که در مراکز ادیولوژی سراسر کشور وجود دارد، ادیولوژیست می تواند به راحتی و با صرف زمان اندکی، مشخصات شنوایی افراد را تعیین و معلوم کند و در صورت کاندیداتوری فرد برای سمعک و یا دیگر تجهیزات شنوایی، سمعک مناسب و ایمن برای او را تهیه، تنظیم و ارائه نماید. همچنین در مراکز ادیولوژی، سمعک های با کیفیت و تحت گارانتی شرکت های معتبر ارائه می گردد تا فرد بتواند با خیالی آسوده، خدمات پس از فروش نیز دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button