سمعک گوش استخوانی و دلیل استفاده از آن

در عصر حاضر تکنولوژی در همه زمینه ها خود را ثابت کرده است. دانش در زمینه کم شنوایی و ناشنوایی پیشرفت زیادی از خود نشان داده است. معمولا وقتی بحث سمعک هوشمند گوش پیش می آید همه به سمعک های هدفونی فکر می کنند. اما نوع دیگری از سمعک هم وجود دارد. در این مقاله درباره سمعک گوش استخوانی و دلیل استفاده از آن بحث می کنیم.

سمعک گوش استخوانی چیست :

در عصر حاضر تکنولوژی در همه زمینه ها خود را ثابت کرده است. دانش در زمینه کم شنوایی و ناشنوایی پیشرفت زیادی از خود نشان داده است. معمولا وقتی بحث سمعک گوش پیش می آید همه به سمعک های هدفونی فکر می کنند. این سمعک ها که بیشترین جا افتادگی را بین مردم دارند در گوش جای می گیرند و با پشتیبانی کردن و قوی کردن صدای دیگران به فرد کم شنوا کمک می کنند.

اما افراد دیگری هستند که به علت های مختلف مجرای گوش ندارند و نمی توانند از سمعک های معمولی برای رفع کم شنوایی خود استفاده کنند. این افراد ممکن است از روز اول تولدشان با چنین ناهنجاری به دنیا آمده باشند یا بعدها و در اثر حادثه گوش خود را از دست داده باشند.

اما فقط یک مسئله در مورد این افراد قطعی است و آن هم این است که آن ها نمی توانند از سمعک گوش معمولی استفاده کنند.

پس چاره چیست؟

 تکنولوژی دنیای امروز به چنین افرادی ، سمعک استخوانی را ارائه داده است. این سمعک مثل بقیه از مجرای گوش وارد نمی شود ، نسبتا گران قیمت است و برای دریافت آن باید ریسک عمل جراحی را به جان بخرید اما از آن جا که این نوع سمعک قدرت زیادی دارد و تا چندین سال می توانید از آن استفاده کنید ارزش ریسک را دارد.

عمل جراحی برای جاسازی این نوع سمعک ضروری است. همان طور که اسم این سمعک گوش ( سمعک استخوانی ) مشخص است برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید طی یک عمل جراحی آن را پشت گوش جاسازی کنید. ( بچه های خردسال به دو عمل گوش نیاز است.)

نوع جاگیری سمعک

از آن جا که سمعک های استخوانی با عمل جراحی جاسازی می شوند ، بعد از بهبود زخم ناشی از عمل هیچ نشانه ای دال بر وجود این سمعک ها نیست. به همین خاطر بعضی از کسانی که دوست ندارند دیگران ضعف آن ها را ببینند ، پا را حتی از خرید سمعک نامرئی فراتر نهاده و تصمیم به کاشت سمعک گوش استخوانی می گیرند. این افراد می توانند از سمعک های معمولی استفاده کنند اما به انتخاب خود و به دلایل شخصی ترجیح می دهند از سمعک های استخوانی استفاده کنند. البته دلیل این دسته افراد ، ظاهر نیست. بعضی افراد کیفیت صدایی که از طریق سمعک استخوانی دریافت می شود را ترجیح می دهند.

از آن جا که این نوع سمعک دقیقا روی استخوان گوش جاسازی می شود به جای قوی کردن سیگنال صدا ، آن را مستقیما به سیستم عصبی فرد می فرستد.

شما می توانید جهت مشاوره انواع سمعک با متخصصین کلینیک سمعک هوشمند تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button